Usch

Blev deprimerad då jag vaknade och kollade ut genom fönstret, det var liksom självmords väder där ute -.-
Fick meddelande om jag hade bil och ville komma över till katthuset, och det tackar inte jag nej till <3

Där är ju ändå min vackra feta-Hedda som jag snart inte kan kalla fet mera för att hon gått ner i vikt?
Samma sak med Jenkki, hon har blivit såå liten och smal? men dom sa på huset att hon äter åtminstone?

Jenkki är en katt som vi hittade under vår bil, var hon bodde i ca 1vecka innan vi fick fast henne.. man kunde höra henne jaama ute om nätterna! men iallafall när vi fick fast henne och tog henne in så var hon ju förstås en vild katt, ville inte alls komma nära och var hur rädd som helst, vi tog henne "kotihoitoon" (liksom ett fosterhem) och efter några dagar vågade hon komma fram och bli klappad, hela hennes kropp och huvud var full med punkkeja och hon var som ett gående skelett!!
Men iallafall efter några månader var hon i skick och var världens mysigaste tjej <3
(veterinären sa att hon är about 5 år)
Det tror jag inte på, för hon både ser och beter sig som en mormor, och där kan det också vara svaret till varför hon har blivit smal = hon är gammal och hennes kropp orkar inte ta upp näringen mera!

Och nu skall jag gå och vänta på att salkkarit börjar och efter det blir det ZUMBAA! :)

Så här myket gillade Otto mig vid katthuset <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0